۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۱۷۶۶
حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در گفت وگو با رسا:

غرب تنها به منافع خود فکر می‌کند|دیپلماسی مقاومت دشمن را به عقب می‌راند

غرب تنها به منافع خود فکر می‌کند|دیپلماسی مقاومت دشمن را به عقب می‌راند
نماینده خبرگان یکی از روحیات و ویژگی های غربی ها را منفعت طلبی دانست و تأکید کرد که غرب هیچگاه به تعهدات خود پایبند نیست و تنها به منافع خود فکر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بدعهدی های اروپا در طول تاریخ انقلاب اسلامی گفت: ما در مواجهه با هر موضوعی باید ابتدا به سوابق طرف مقابل مراجعه کرده و از عملکرد آن درس عبرت بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه اروپا چندین مرتبه در قضایای مختلف مردود شده است، اظهار داشت: خوش بین بودن به وعده های اروپایی ها نوعی ندانستن و جهل است.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره ضرورت توجه مسؤولان به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: منویات و فرمایشات رهبری در زمینه مذاکره بسیار روشنگرانه و صریح است، بنابراین مسؤولان باید بدان توجه ویژه داشته باشند.

رییس مجتمع آموزش عالی فقه یکی از روحیات و ویژگی های غربی ها را منفعت طلبی دانست و ابراز داشت: باید بدانیم تنها چیزی که برای غربی ها اهمیت دارد منافع خودشان است، بنابراین نباید از آنها انتظار داشت بخاطر منافع جمهوری اسلامی از منافع خودشان صرف نظر کنند.

وی با بیان اینکه غربی ها تنها به دنبال سود بیشتر هستند، ادامه داد: از سویی غربی ها تا جایی که منافعشان اقتضا داشته باشد به تعهدات خود پایبندی دارند و هرکجا منافعشان اقتضا نداشته باشد لحظه ای به تعهداتشان وفادار نخواهند داشت و از سوی دیگر ما نمی توانیم همیشه منافع آنها را تأمین کنیم، بنابراین نخواهیم توانست با آنها به توافق رسیده و سازش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در پایان خاطرنشان کرد: خوش بینی زیاد، مشاوره های نادرست، ضعف در اعتقادات و عدم توکل و اعتماد به وعده های الهی از عواملی است که سبب می شود برخی مسؤولان به جای در پیش گرفتن دیپلماسی مقاومت سراغ مسأله مذاکره و سازش بروند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات